פרשת אחרי מות

פרשת אחרי מות

הפרשה פותחת בתיאור פטירתם של שני בניו של אהרון הכהון, נדב ואביהוא, שמתו כאשר הקריבו 'אש זרה' לפני ה'.

משה רבינו מעודד את אהרון, שעל שני בניו הקדושים שנפטרו אמר ה' "בקרובי אקדש".

לאחר מכן, הפרשה מתארת את עבודת יום הכיפורים בבית המקדש, שבה הכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים ומבצע טקסים שונים לכפרה על חטאי ישראל.

במהלך עבודת יום הכיפורים, הכהן הגדול מביא קרבנות ומקריב קטורת בקודש הקודשים. חלק מהטקס כולל הגרלה בין שני שעירים – אחד לה' ואחד לעזאזל. השעיר לה' מוקרב כחטאת, והשעיר לעזאזל משאת עליו את כל חטאות בני ישראל ונשלח למדבר.

הפרשה כוללת גם איסורים שונים, כגון איסור שחיטת קדשים מחוץ לעזרה ואיסורי גילוי עריות.

בסיום הפרשה, יש מצווה לקיום יום הכיפורים כיום תענית ושבת שבתון, והדגשה על הכפרה השנתית שמתרחשת ביום זה.

שבת שלום

נגישות

 בקשת עזרה דחופה לקראת חג הפסח: "קִמְחָא דְּפִסְחָא" לאברכים ולמשפחות ברוכות ילדים

חברים יקרים, אחינו בית ישראל!

בימים קדושים אלו, כאשר אנו נערכים לקראת חג החירות – חג הפסח – זמן חירותנו, עת לבנו מתמלא ברגש של חסד ונתינה, פונה אליכם קול זעקה שקטה אך כואבת מבתי ישראל עמלים, משפחות של תלמידי חכמים, אברכים יקרים ובעלי משפחות ברוכות ילדים, אשר עומדים חסרי אונים מול צרכי החג הרבים.

הם, אשר מוסרים נפשם על לימוד התורה יומם ולילה, מקדישים חייהם לחינוך ילדיהם בדרך התורה והיראה – זקוקים לעזרתנו. אין להם במה לערוך שולחן חג, אין ידם משגת לרכוש מצרכים בסיסיים למצות, יין, ובשר לשמחת יום טוב.

עתה היא שעת רצון – מצוות "מעות חיטים", או בשמה הידוע – "קִמְחָא דְּפִסְחָא", היא חובה עתיקת יומין ונעלה, המוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו.

זהו זמן לפעול בגמילות חסדים, להושיט יד ולמלא את בתיהם באור, שמחה וכבוד החג – שיהיו גם להם ארבע כוסות, מצה שמורה וקערת פסח כהלכתה.

כל תרומה – משנה חיים!

תרום כעת

יהי רצון שתזכו אתם ובני ביתכם לחג כשר ושמח, לשפע ברכה והצלחה, בריאות ופרנסה טובה, ונזכה כולנו לגאולה שלמה במהרה בימינו.

בברכת פסח כשר ושמח

ויהי רצון שנזכה כולנו לאכול יחד עוד השנה מן הפסחים והזבחים בירושלים עיר הקודש ומלכינו בראשינו